Regulamin najmu

Regulamin, który czytasz, dotyczy najmu sprzętów i świadczenia usług dostępnych na stronie internetowej
dostępnej pod adresem www.yazamco.pl i odpowiednich podstronach.

Dla ułatwienia w dalszej części Regulaminu moduł strony, która umożliwia najem produktów czy zamówienie
usługi, będziemy nazywać „Sklepem”.

W tym Regulaminie znajdziesz między innymi: zasady zawarcia umowy, warunki umowy, postanowienia
dotyczące konsumentów oraz informacje o sposobie reklamacji i odstąpienia od umowy. Umowa może być
zawarta poprzez złożenie Zamówienia na stronie internetowej Sklepu.

Informacje dostępne na stronie Sklepu i w tym Regulaminie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do zawarcia umowy.

Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące treści Regulaminu, skontaktuj się z nami na adres podany poniżej.

Skontaktuj się z nami!

W każdej sprawie związanej z zakupami i funkcjonowaniem Sklepu możesz
skontaktować się z nami pod adresem: info@yazamco.pl oraz pod numerem telefonu:
+48 22 702 11 50.

Kto sprzedaje produkt fizyczny i jest usługodawcą?

Wynajmującym i Usługodawcą jest właściciel sklepu, spółka EWT WODA sp. z o.o. z
siedzibą w Warszawie (0-803) przy ul. Aleje Jerozolimskie 56C. zarejestrowana w
rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w
Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000358031, REGON:
142441234, NIP: 5272630597.

Kogo dotyczy ten Regulamin?

Regulamin obowiązuje klientów sklepu. Za każdym razem, kiedy w treści Regulaminu
piszemy o „kliencie”, mamy na myśli osoby decydujące się na najem produktów
znajdujących się w sklepie lub skorzystanie z usług świadczonych przez Sklep.
Klientami są zarówno konsumenci, jak i osoby zawierające umowy w celach związanych
ze swoją działalnością gospodarczą.

SPIS TREŚCI:
1. Wyjaśnienie definicji
2. Ogólne warunki korzystania ze Sklepu
3. Usługi Elektroniczne na stronie Sklepu, w tym zakładanie Konta Klienta Sklepu
4. Zawarcie, wykonanie Umowy i płatności
5. Najem Urządzenia – koszty, sposób i termin zapłaty
6. Najem Urządzenia- zasady ogólne
7. Usługi
8. Niezgodność Urządzenia z Umową
9. Uprawnienia w razie niezgodności Usługi z Umową
10. Odstąpienie od umowy
11. Czas obowiązywania Umowy
12. Publikowanie Treści, moderacja i ograniczenia publikowania Treści
13. Zgłaszanie Treści nielegalnych oraz niezgodnych z warunkami korzystania z usług Sklepu
14. Procedura odwoławcza od zgłoszenia Treści nielegalnych lub niezgodnych z warunkami korzystania z usług Sklepu
15. Sankcje za publikowanie Treści nielegalnej lub niezgodnej z warunkami korzystania z usług Sklepu
16. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów, rozpatrywania reklamacji i dochodzenie roszczeń dla konsumentów
17. Obowiązywanie i zmiany w regulaminie
18. Ochrona danych osobowych
19. Punkt kontaktowy
20. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy
21. Postanowienia końcowe
22. Linki
23. Wzór formularza odstąpienia


Wyjaśnienie definicji

EWT WODA sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (0-803) przy ul. Aleje Jerozolimskie
56C. zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy
dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS
0000358031, REGON: 142441234, NIP: 5272630597.

Usługodawca/Wynajmujący

Serwis internetowy dostępny pod adresem: www.yazamco.pl.

Sklep

Formularz służący do złożenia zamówienia na produkty (najem urządzenia, usługę).
Uzupełnienie formularza wymaga dodania wybranych produktów do Koszyka,
wybrania sposobu płatności oraz uzupełnienia danych klienta niezbędnych do zakupu.

Formularz zamówienia

To Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, będący
osobą fizyczną, który zawiera umowę z Wynajmującym/Usługodawcą.

Klient

To osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą, która zawiera Umowę,
której przedmiotem jest najem produktu lub świadczenie Usług, a z treści tej Umowy
wynika, że jest ona bezpośrednio związana z wykonywaną przez Przedsiębiorcę
działalnością gospodarczą i posiada dla Przedsiębiorcy charakter zawodowy.

Przedsiębiorca

To osoba fizyczna dokonująca ze Wynajmującym czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konsument

To osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która zawiera Umowę, której
przedmiotem jest najem produktu lub świadczenie Usług, ale z treści Umowy wynika,
że Umowa ta nie posiada dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego (np. na
podstawie danych o przedmiocie działalności gospodarczej udostępnionych w
CEIDG).

Przedsiębiorca na prawach konsumenta

To Klient lub osoba niebędąca Klientem Sklepu odwiedzająca Sklep i mogąca
zapoznać się z Treściami w obrębie Sklepu lub osoba, która umieściła w Sklepie
Treść.

Użytkownik

To indywidualny dostęp Klienta na stronie Sklepu określany nazwą użytkownika oraz
hasłem w postaci ciągu znaków zabezpieczających dostęp do konta.

Konto Klienta

W wypadku gdy przedmiotem umowy najmu jest Urządzenie wraz z wyposażeniem dodatkowy, pod pojęciem Urządzenia rozumie się Urządzenie oraz wyposażenie
dodatkowe wskazane w opisie Urządzenia najmowanego przez Klienta, które jest
dostarczane Klientowi w ramach Czynszu.

Towar, Produkt fizyczny, Urządzenie

Usługa świadczona przez Usługodawcę, oferowana w Sklepie. Opis Usług oraz ceny
brutto są dostępne w sklepie przy każdej z prezentowanych Usług.

Usługa

To najmowane Urządzenie, Usługa, która jest przedmiotem Umowy. Opis Produktu
oraz ceny brutto są dostępne na stronie Sklepu przy Usłudze lub najmowanym
Urządzeniu.

Produkt

Wskazane w polskich złotych wynagrodzenie wraz z podatkami należne Usługodawcy
z tytułu wykonania Umowy, której przedmiotem jest Usługa, które należy się
Usługodawcy w ramach zawartej zgodnie z regulaminem.

Cena

Czynsz najmu Urządzenia wyrażony w polskich złotych wraz z podatkami należny
Wynajmującemu z tytułu wykonania Umowy, której przedmiotem jest najem
Urządzenia i który należy się Wynajmującemu w ramach zawartej zgodnie z
regulaminem najmu.

Czynsz

Świadczenie usług drogą elektroniczną, w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), przez
Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.

Usługa Elektroniczna

Są to minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sklep, w tym
zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy tj.:
● komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do
Internetu;
● dostęp do poczty elektronicznej;
● Klient musi posiadać ważny i aktywny adres e-mail, a także w określonych
przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające
poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych;
● dostęp do aktualnej przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox, Internet
Explorer, Opera, Google Chrome, Safari.

Wymagania Techniczne

To umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą/Wynajmującym a Klientem za
pośrednictwem Sklepu lub w inny sposób, w szczególności poprzez przesłanie
Zamówienia na adres e-mail Usługodawcy/Wynajmującego i opłacenie złożonego
Zamówienia przez Klienta, w ramach której Usługodawca/Wynajmujący zobowiązuje
się do najmu Urządzenia, wykonania Usługi, a Klient do zapłaty Czynszu/Ceny.
Umowa zawierana jest z chwilą przesłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez
Usługodawcę.
Umowa może mieć charakter autoodnawialny (subskrypcyjny) co oznacza, że Klient
powinien dezaktywować opcję autodnawialności przed rozpoczęciem kolejnego
okresu rozliczeniowego (do 14 dni przed rozpoczęciem kolejnego okresu
rozliczeniowego) jeśli nie chce zawierać kolejnej Umowy, przy czym kolejna Umowa
będzie taka sama jak ta, która obowiązywała uprzednio przy czym, w razie zmiany
Regulaminu, kolejna Umowa zawierana jest zgodnie z treścią aktualnego Regulaminu.

Umowa

Zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem umowa, której przedmiotem jest
świadczenie Usług Elektronicznych udostępnianych za pośrednictwem Sklepu, na
warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

Umowa o świadczenie usług

To oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem formularza zamówienia,
zmierzające do zawarcia Umowy na odległość, które jest składane z wykorzystaniem
środków porozumiewania się na odległość, w szczególności strony internetowej

Sklepu, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy dotyczącą najmu Towaru,
wykonania Usługi kierowane jest do Usługodawcy/Wynajmującego oraz w ramach
którego Klient podaje swoje dane niezbędne dla ewentualnego zawarcia i wykonania
Umowy.

Złożenie Zamówienia możliwe jest także poprzez przesłanie go na adres e-mail
Usługodawcy/Wynajmującego wskazany w Regulaminie.

Zamówienie

Usługa Elektroniczna udostępniana Klientowi Sklepu polegająca na umożliwieniu mu
złożenia Zamówienia, którego przedmiotem jest najem Urządzenia, wykonanie Usługi,
wpisaniu kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach
określonych odrębnymi umowami/regulaminami, wyświetleniu podsumowania dot.
Czynszu najmu Urządzenia, Ceny poszczególnych Usług.

Koszyk

Szczególne warunki zawarcia Umowy proponowane przez
Usługodawcę/Wynajmującego w określonym konkretnie czasie, z których Klient może
skorzystać na określonych przez Usługodawcę/Wynajmującego zasadach np.
obniżenie ceny najmu Urządzenia, Usługi.

Promocje

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 r. poz. 287 z późn.
zm.).

Ustawa o prawach konsumenta

Niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów oraz zasady świadczenia i
korzystania z usług, w tym Usług Elektronicznych, udostępnianych przez
Usługodawcę/Wynajmującego za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów.
Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta Sklepu będącego Konsumentem,
Przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

Regulamin

Pierwsza Cena Produktu, w której pojawił się Produkt w Sklepie.

Cena Początkowa

Najniższa Cena/Czynsz, w której Produkt był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30
dni przed obniżką.

Najniższa cena z ostatnich 30dni przed obniżką

Cena/Czynsz Produktów w Sklepie po obniżeniu w związku z ogłoszeniem przez
Usługodawcę/Wynajmującego Promocji.

Cena Promocyjna

To sposób umożliwiający Usługodawcy bezpośrednią komunikację drogą
elektroniczną z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych
oraz z Użytkownikami.

Punkt kontaktowy

To usługa polegająca na przechowywaniu informacji przekazanych przez Użytkownika
oraz na jego żądanie.

Usługa hostingu

To Usługodawca/Wynajmujący, czyli spółka EWT WODA sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie (0-803) przy ul. Aleje Jerozolimskie 56C. zarejestrowana w rejestrze
przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w
Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000358031, REGON:
142441234, NIP: 5272630597.

Dostawca usługi hostingu

To zawartość wypowiedzi Użytkownika zamieszczona w Sklepie, w szczególności
informacje w formie tekstu, zdjęcia, grafiki lub innego materiału, które Użytkownik
umieścił w obrębie Sklepu.

Treść

To Treść, która sama w sobie lub w odniesieniu do funkcjonalności Sklepu i usług
Usługodawcy nie jest zgodna z prawem Unii Europejskiej lub z prawem danego
państwa członkowskiego UE, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru
tego prawa.

Za Treść nielegalną uznaje się w szczególności:
● obrazy przedstawiające niegodziwe traktowanie dzieci w celach
seksualnych,
● prywatne zdjęcia/grafiki udostępniane bez zgody osoby uprawnionej do danego materiału,
● cyberstalking,
● treści służące do sprzedaży produktów niespełniających wymogów lub
podrobionych,
● treści służące do sprzedaży towarów lub świadczenia usług z naruszeniem
prawa ochrony konsumentów,
● treści naruszające prawa autorskie.

Treść nielegalna

To Treść naruszająca i zakłócające zasady funkcjonowania Sklepu, naruszająca
niniejszy Regulamin, a także Treść o charakterze nieprawdziwym, nieaktualnym,
naruszającym dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego

Treść niezgodna z warunkami korzystania z usług Sklepu

To klauzule, niezależnie od ich nazwy lub formy, które regulują stosunek umowny
między Usługodawcą a Użytkownikiem.

Warunki korzystania z usług Sklepu

To działania niezautomatyzowane lub zautomatyzowane, podejmowane przez
Usługodawcę, w szczególności w celu wykrywania, identyfikowania i zwalczania
nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z usług,
przekazywanych przez Użytkowników, w tym wdrażane środki, które wpływają na
dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie
jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie
dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania
takich informacji przez Użytkowników, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta
Użytkownika.

Moderacja

Ogólne warunki korzystania ze Sklepu

1. Ten Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany każdemu Klientowi przed
zawarciem umowy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i
utrwalenie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, z którego
korzysta Klient.
2. Klient ma obowiązek zapoznać się z treścią Regulaminu przed zawarciem
umowy. Jeżeli Klient nie akceptuje jego postanowień, nie powinien zawierać
umów w Sklepie. Zawarcie Umowy z Usługodawcą/Wynajmującym oznacza, że
Klient zapoznał się z treścią Regulaminu i związany jest z jego
postanowieniami.
3. Wszystkie Ceny/Czynsze Produktów są Cenami/Czynszami brutto (razem z
podatkiem VAT) w polskich złotych.
4. Do poprawnego korzystania ze Sklepu konieczne jest spełnienie Wymagań
Technicznych, posiadanie dostępu do urządzenia z Internetem, z aktualnym
systemem operacyjnym oraz z aktualną przeglądarką internetową, a także
posiadanie konta e-mail. Klient powinien także posiadać wiedzę na temat
zagrożeń dotyczących korzystania z Internetu (w tym zakupów online) oraz
zabezpieczyć swoje urządzenie w podstawowe środki bezpieczeństwa
technicznego (np. programy antywirusowe).
5. Klient Sklepu zobowiązany jest w szczególności do terminowej zapłaty
Ceny/Czynszu i innych ustalonych przez Klienta kosztów w pełnej wysokości
oraz terminowego udostępnienia miejsca instalacji Urządzenia czy
umożliwienia wykonania Usługi przez Usługodawcę.
6. Klient nie jest uprawniony do przekazywania loginu i hasła osobom
nieuprawnionym lub do korzystania z konta innego Klienta.
7. Produkty mogą być prezentowane w Sklepie w ramach przedsprzedaży lub w
Promocji, której warunki zamieszczone są w Sklepie. Czynsz/Cena wskazywane
przez Usługodawcę/Wynajmującego obok Czynszu/Ceny Promocyjnej jest
najniższą ceną, w której produkt był dostępny w sklepie w ciągu ostatnich 30
dni (Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką).
8. W przypadku gdy przedmiotem Umowy jest Produkt objęty Promocją,
Usługodawca/Wynajmujący oznacza, że dany Produkt jest w cenie
promocyjnej.
9. W przypadku umożliwienia Klientom zapoznania się z opiniami innych Klientów
na stronie Sklepu Usługodawca/Wynajmujący podejmuje uzasadnione i
proporcjonalne kroki, które pozwolą na zweryfikowanie, czy opinie są rzetelne i
zamieszczone przez osoby, które rzeczywiście korzystały z Towaru, Treści lub
Usługi cyfrowej. Informacje na temat sposobu weryfikacji opinii przez
Usługodawcę/Wynajmującego znajdują się w zakładce Polityka prezentowania
opinii
10. Jeżeli Czynsz/Cena udostępnione Klientowi na stronie Sklepu są
spersonalizowane, np. ustalona na podstawie informacji o Kliencie uzyskanych
z danych marketingowych (profilowanie), Usługodawca/Wynajmujący
udostępnia Klientowi informację na temat indywidualnego dostosowania ceny
(personalizacji cen) przy Czynszu/Cenie Produktu na stronie Sklepu.
11. Usługodawca/Wynajmujący podejmuje środki organizacyjne i techniczne
mające na celu zabezpieczenie bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu oraz
funkcjonalności dostępnych w ramach strony (formularz rejestracji konta,
formularz zamówienia itd.).

Usługi Elektroniczne na stronie Sklepu, w tym zakładanie Konta Klienta Sklepu

1. Usługodawca/Wynajmujący świadczy na rzecz Klientów za pośrednictwem
Sklepu nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne:
a) Usługę zawierania Umów na zasadach określonych w Regulaminie;
b) Usługę Konto Klienta oraz przechowywanie i udostępnianie Klientowi
za pośrednictwem Konta historii Zamówień Klienta na stronie Sklepu
oraz dostęp do panelu zarządzania Umową, poszczególnymi
Usługami za pomocą Konta po zalogowaniu na stronie Sklepu;
c) Usługę składania Zamówień na zasadach określonych w
Regulaminie;
d) Usługę umożliwienia Klientom korzystania z usług Koszyka.
2. Klient ma możliwość założenia Konta na stronie internetowej Sklepu przy
składaniu Zamówienia. Konto zawiera m.in. informacje o Zamówieniach i
pozwala na zapamiętanie użytych wcześniej danych potrzebnych do złożenia
Zamówienia.
3. Usługodawca/Wynajmujący świadczy usługę utrzymania Konta w czasie
wykonywania Umowy, nie krócej niż w terminie jednego roku od ostatniego
dnia trwania Umowy lub ostatniego zalogowania na Konto Klienta gdy Klient
nie zawarł żadnej Umowy za pośrednictwem Sklepu.
4. Korzystanie z Konta możliwe jest po wypełnieniu formularza oraz
zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu i kliknięciu przycisku
,,Załóż konto’’ lub innego równoznacznego, przy czym Konto zakładane jest
automatycznie podczas dokonywania pierwszego zakupu w Sklepie. W
przypadku składania Zamówienia poprzez wiadomość e-mail Konto tworzone
jest przez Usługodawcę/Wynajmującego po zawarciu Umowy najmu/ zapłacie
Ceny, w wypadku pozostałych Umów, przy czym Klient otrzymuje na wskazany
przez siebie adres e-mail wiadomość z linkiem aktywacyjnym oraz
samodzielnie ustala hasło do swojego Konta.
5. W formularzu zakładania Konta niezbędne jest podanie przez Klienta
wskazanych następujących danych: imię i nazwisko, adres poczty
elektronicznej, login i hasło.
6. Założenie Konta Klienta następuje poprzez wypełnienie formularza
rejestracyjnego i przesłanie do Usługodawcy/Wynajmującego poprzez stronę
Sklepu (w ramach składania Zamówienia). Z chwilą przesłania potwierdzenia
utworzenia Konta Klienta dochodzi do zawarcia umowy o prowadzenie Konta
na stronie Sklepu.
7. Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest na czas nieokreślony, przy czym z
zachowaniem warunków określonych w ust 3 i można wypowiedzieć ją w
każdym momencie.
8. Klient loguje się na Konto przy użyciu adresu e-mail oraz indywidualnego hasła,
które Klient ustala samodzielnie.
9. Klient może złożyć Zamówienie bez zakładania Konta lub poprzez założenie
Konta.
10. Usługodawca/Wynajmujący, na prośbę Klienta, usuwa Konto Klienta. Aby
zgłosić żądanie usunięcia Konta, Klient powinien skontaktować się z
Usługodawcą/Wynajmującym na adres e-mail podany w początkowej części
Regulaminu.
11. Konto Klienta usuwane jest w terminie do 14 dni od dnia otrzymania żądania
usunięcia Konta.
12. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta
pierwszego Produktu do Koszyka.
13. Usługa Koszyk świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i
ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia.
14. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać
pisemnie na adres siedziby Usługodawcy lub elektronicznie na adres wskazany
na początku Regulaminu.
15. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę/Wynajmującego
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej
otrzymania.
16. W celu przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji rekomenduje się podanie przez
Klienta w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz
żądania Klienta wraz z przekazaniem danych kontaktowych składającego
reklamację.
17. Podane wyżej wymogi mają formę jedynie rekomendacji
Usługodawcy/Wynajmującego i nie wpływają na skuteczność reklamacji
złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

Zawarcie, wykonanie Umowy i płatności

1. Sklep umożliwia składanie Zamówień oraz zawarcie Umów dotyczących
sprzedaży Produktów zgodnie z Regulaminem sprzedaży, najmu Produktów,
świadczenie Usług zgodnie z Regulaminem.
2. Główne cechy Produktów oraz specyfikacja są określone na stronie
produktowej każdego Produktu.
3. Zawarcie Umowy pomiędzy Klientem a Usługodawcą/Wynajmującym może
nastąpić po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia na zasadach
określonych poniżej.
4. Umowa zawierana jest po złożeniu Zamówienia na stronie Sklepu za
pomocą Formularza Zamówienia, w momencie potwierdzenia jej przez
Usługodawcę/Wynajmującego, przy czym potwierdzenie następuje w formie
przesłania wiadomości e-mail przez Usługodawcę/Wynajmującego na adres
e-mail wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
5. Przedmiotem Umowy jest zobowiązanie Usługodawcy/Wynajmującego do
wynajęcia Urządzenia i/lub wykonania Usługi za cenę wskazaną na stronie
Sklepu płatną przez Klienta.
6. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
7. Usługodawca/Wynajmujący umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia w
następujący sposób: poprzez dodanie Produktu do Koszyka, po czym Klient
przechodzi do Formularza zamówienia lub Klient posiadający Konto
potwierdza w Formularzu zamówienia aktualność i prawidłowość danych
koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy.
8. Klient, który nie posiada Konta, jest zobowiązany samodzielnie wypełnić
Formularz zamówienia w zakresie jego danych niezbędnych do zawarcia i
realizacji Umowy.
9. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych
Klienta może uniemożliwić realizację Umowy, ponieważ warunkiem złożenia
Zamówienia jest prawidłowe i kompletne wypełnienie Formularza
zamówienia. W Formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez
Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres ,
dokładny adres w ramach którego nastąpi instalacja najmowanego
Urządzenia jeśli jest inny niż adres Klienta, adres poczty elektronicznej oraz
danych dotyczących Umowy tj.: wybrane Urządzenie, Usługa, sposób
płatności wybrany przez Klienta spośród sposób dostępnych w Sklepie.
10. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także
podanie firmy, a jeśli zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury
VAT, również danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT, w tym NIP.
11. Warunkiem złożenia Zamówienia, oprócz wskazanych powyżej okoliczności,
jest także zaakceptowanie warunków Regulaminu i Polityki prywatności
Usługodawcy/Wynajmującego, a także zapłata Ceny za Produkt po wyborze
sposobu płatności.
12. Naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę” (lub innego o równoznacznym brzmieniu) jest tożsame ze złożeniem Zamówienia (Klient składa ofertę) na
wybrany Produkt.
13. Klient ma możliwość weryfikacji Produktów (przedmiotu umowy Najmu,
Usług) znajdującej się w Koszyku oraz dokonania zmian do czasu złożenia
Zamówienia.
14. Po kliknięciu przycisku „Zamawiam i płacę” (lub innego o równoznacznym
brzmieniu) Klient będzie miał możliwość wyboru operatora płatności i
zostanie w sposób automatyczny przekierowany do bramki płatności,
obsługiwanej przez wybranego operatora w przypadku wyboru płatności
online. Informacje o dostępnych operatorach są na bieżąco podawane na
stronie Sklepu. W przypadku Zamówienia składanego na adres e-mail,
płatność należy uiścić na rachunek wskazany na fakturze.
15. W odpowiedzi na Zamówienie Klient niezwłocznie otrzymuje wiadomość na
podany w tym celu adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i
rozpoczęcia jego weryfikacji.
16. Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia,
Usługodawca/Wynajmujący wysyła do Klienta na podany adres e-mail
wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia oferty, złożonej w ramach przesłania
Zamówienia oraz potwierdzeniem rozpoczęcia realizacji Zamówienia lub
informację o odmowie przyjęcia wszystkich lub poszczególnych ofert,
złożonych w ramach Zamówienia.
17. Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą przyjęcia Zamówienia przez
Usługodawcę/Wynajmującego, które następuje w formie przesłania
wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia. Klient jest
zobowiązany do zapłaty pierwszego Czynszu/Ceny w pełnej wysokości w
terminie 5 dni od dnia złożenia Zamówienia. W przypadku niedopełnienia
tego obowiązku Umowę uważa się za niezawartą.
18. W przypadku Zamówienia, które należy opłacić na podstawie faktury
wystawionej przez Usługodawcę/Wynajmującego, Klient jest zobowiązany
do zapłaty pierwszego Czynszu i/lub Ceny w pełnej wysokości, w terminie
wskazanym na fakturze wystawionej przez Usługodawcę/Wynajmującego. W
przypadku niedopełnienia tego obowiązku Umowę uważa się za niezawartą.
19. W przypadku odmowy przyjęcia oferty bądź ofert złożonych w ramach
realizacji Zamówienia przez Klienta, Umowa w części wskazanej przez
Usługodawcę/Wynajmującego w wiadomości e-mail z odmową przyjęcia
oferty, nie zostaje zawarta. W takim wypadku Usługodawca/Wynajmujący
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od wysłania wiadomości, o
której mowa powyżej, zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w
zakresie w jakim Umowa nie została zawarta.
20. O kosztach dostawy, płatności lub innych dodatkowych kosztach
Usługodawca/Wynajmujący informuje w Formularzu zamówienia przed
złożeniem Zamówienia przez Klienta. Całkowita wartość Zamówienia
obejmuje Cenę oraz koszty dostawy.
21. Na adres e-mail podany w formularzu przez Klienta
Usługodawca/Wynajmujący wysyła podsumowanie Zamówienia zawierające
najważniejsze informacje o Zamówieniu.
22. Usługodawca/Wynajmujący organizuje Promocje na najem wybranych
Urządzeń czy Usługi dostępne na stronie Sklepu. Promocje nie podlegają
łączeniu, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.
Możliwość skorzystania z danej Promocji może zależeć od dostępności
Towaru, Usługi na stronie Sklepu.
23. Usługodawca/Wynajmujący umożliwia następujące metody płatności:
a) płatność elektroniczna (realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po
przesłaniu Klientowi przez Usługodawcę/Wynajmującego
potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez
Usługodawcę/Wynajmującego informacji o dokonaniu płatności przez
Klienta) w formie przelewu tradycyjnego lub płatności dokonanej za
pośrednictwem operatora płatności,
b) przelew tradycyjny,
c) płatność dokonana za pośrednictwem operatora płatności,
d) płatność kartą (w wypadku Umowy najmu, karta Klienta obciążana jest
wysokością Czynszu w każdym miesiącu).
24. Usługodawca/Wynajmujący przekaże Klientowi dowód zakupu w formie
elektronicznej. Klient wyraża zgodę, aby dowód zapłaty, tj. faktura lub
paragon, został sporządzony i przesłany na podany przez niego w trakcie
składania Zamówienia, bądź zakładania Konta, adres e-mail.
25. Płatność za Produkt dokonywana jest przy pomocy serwisu PayU Spółka
Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego
przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000274399, numer NIP 7792308495, REGON 300523444, kapitał zakładowy
7 789 000 PLN, kapitał wpłacony 7 789 000 PLN, będąca dostawcą usług
płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach
płatniczych, wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych
prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem
IP1/2012.
26. Usługodawca/Wynajmujący nie przechowuje w swojej bazie numerów kart
płatniczych Klientów.
27. Płatność następuje na zasadach prezentowanych na stronie Sklepu. W razie
wątpliwości Klient może skontaktować się z Usługodawcą, kierując
wiadomość na adres wskazany w Regulaminie.

Najem Urządzenia - koszty, sposób i termin zapłaty

1. Urządzenia, które można wynająć w Sklepie to przedmioty związane z
zapewnieniem wody dla biznesu i domu, przede wszystkim wysokiej jakości
dystrybutory wody. W ramach Umowy najmu zawartej zgodnie z
postanowieniami niniejszego Regulaminu Wynajmujący najmuje Klientowi
wybrane przez Klienta Urządzenie zgodnie z Zamówieniem Klienta.
2. Realizacja Zamówienia oznacza, że Wynajmujący dokonuje wysłania
zakupionego Urządzenia na adres wskazany przez Klienta.
3. Dostępne metody dostawy Urządzenia oraz przewidywany czas dostawy są
widoczne na stronie internetowej Sklepu.
4. Dostawa Urządzenia odbywa się na terenie Polski na adres wskazany przez
Klienta w trakcie składania Zamówienia. Dostawa Urządzenia na adres
zlokalizowany poza obszarem Polski odbywa się na warunkach określonych
w Sklepie lub ustalonych indywidualnie.
5. Sklep każdorazowo określa na stronie Produktu termin dostawy lub w
korespondencji e-mail wysłanej przez Wynajmującego.
6. Dostawa najmowanego Urządzenia do Klienta jest odpłatna i zawarta jest w
ramach Czynszu, chyba że opisu najmowanego Urządzenia wynika inaczej i
w takim wypadku koszty dostawy wskazane są podczas składania
Zamówienia.
7. Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta najmowanego
Urządzenia (termin dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do
wysyłki przez Sklep oraz czas doręczania Urządzenia do wskazanego
miejsca dostawy. Do czasu przygotowania Zamówienia należy doliczyć czas
doręczania Urządzenia wykonywany przez konkretnego przewoźnika, który
uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy i jest każdorazowo
prezentowany na podstronie danego Urządzenia oraz w zakładce „Metody
Dostawy” na stronie internetowej Sklepu lub w korespondencji e-mail
wysłanej przez Wynajmującego.
8. Termin dostawy najmowanego Urządzenia do Klienta wynosi do 21 dni
Roboczych, chyba że w opisie danego Urządzenia lub w trakcie składania
Zamówienia podano inny termin dostawy. Wówczas Klienta obowiązuje
wskazany przez Wynajmującego każdorazowo termin dostawy.
9. Jeżeli podczas zakupu Wynajmujący określił inny termin dostarczenia
najmowanego Urządzenia, to Klienta obowiązuje termin wskazany przez
Wynajmującego na stronie Produktu (przedsprzedaż).
10. W przypadku Zamówienia dotyczącego najmowanych Urządzeniach o
różnych terminach dostawy, właściwym terminem dostawy jest termin
dotyczący Produktu o najdłuższym czasie dostawy.
11. W wypadku gdy przedmiotem Umowy jest najem Urządzenia i Usługa
montażu, Produkt instalowany jest w miejscu wskazanym przez Klienta
podczas składania Zamówienia. Klient zapewnia dostęp do miejsca montażu
Produktu w terminie potwierdzonym przez Wynajmującego.
12. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane
używaniem Produktu niezgodnie z przeznaczeniem, zaleceniami
Wynajmującego czy zasadami używania (w tym instrukcją obsługi).
13. Wynajmujący dokona nieodpłatnej naprawy Urządzenia/ wyposażenia
dodatkowego w terminie 3 dni od dnia otrzymania od Klienta informacji o
uszkodzeniu Urządzenia w wypadku gdy uszkodzenie nie wynika z
nieprawidłowego użytkowania przez Klienta. W razie braku możliwości
naprawy Urządzenia w terminie określonym w poprzednim zdaniu,
Wynajmujący zapewni Klientowi Urządzenie/ wyposażenie dodatkowe
zastępcze.
14. Wysokość Cen i Czynszów wskazanych w Sklepie mogą ulec zmianie, przy
czym zmiana nie wpływa na wysokość Ceny czy Czynszu Klienta
wynikającego z zawartej przez Niego Umowy.

Najem Urządzenia- zasady ogólne

1. W ramach Umowy najmu Urządzenia, Wynajmujący oddaje klientowi do
użytkowania Urządzenie (wraz z wyposażeniem dodatkowym w wypadku
wybrania takiej opcji przez Klienta).
2. Pierwszy Czynsz najmu uiszczany jest z chwilą zawarcia Umowy, kolejne
Czynsze najmu naliczane są od dnia odbioru Urządzenia lub instalacji
Urządzenia przez Wynajmującego (zgodnie z opisem przedmiotu Najmu),
chyba że Strony Umowy najmu ustalą inaczej.
3. Czynsz najmu naliczany jest do dnia zakończenia Umowy.
4. Wynajmujący może uzależnić wydanie przedmiotu Umowy najmu od
uiszczenia przez Klienta kaucji zabezpieczającej należności wynikających z
Umowy najmu. Po zakończeniu Umowy i zwrocie Urządzenia (i wyposażenia
gdy jest najmowane wraz z przedmiotem Najmu) Wynajmujący zwraca
kaucję lub kompensuje w razie istnienia należności Klienta z tytułu Umowy
najmu Urządzenia.
5. Instalacja najmowanego Urządzenia w wypadku wyboru przez Klienta opcji z
instalacją najmowanego Urządzenia przeprowadzana jest przez
Wynajmującego w terminie uzgodnionym przez Strony. W wypadku gdy
instalacja wymaga dostosowania miejsca instalacji (np. wykonanie otworu),
Klient akceptuje fakt konieczności dostosowania powierzchni do instalacji.
W razie rozwiązania Umowy najmu, odstąpienia od Umowy od Klienta,
Wynajmujący nie odpowiada za zmniejszenie wartości dostosowanej
powierzchni i nie jest zobowiązany do przywrócenia stanu poprzedniego.
6. Bez zgody Wynajmującego, Klient nie ma prawa zmiany miejsca eksploatacji
przedmiotu najmu czy wyposażenia.
7. Klient nie ma prawa dysponowania najmowanym Urządzeniem na rzecz
innego podmiotu (w tym dzierżawy, podnajmu najmowanego Urządzenia)
bez zgody Wynajmującego.
8. Klient zobowiązany jest do korzystania z Urządzeni zgodnie z instrukcją
obsługi, w tym dokonywania konserwacji, utrzymania higieny Urządzenia i
użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.
9. W wypadku rozwiązania Umowy najmu Klient zwraca Urządzenie wraz z
wyposażeniem w terminie 14 dni od dnia rozwiązania Umowy. Koszty zwrotu
ponosi Wynajmujący, przy czym Wynajmujący przesyła Klientowi instrukcję zwrotu i list przewozowy lub zwrot Urządzenia/ wyposażenia dodatkowego
odbywa się przez przedstawiciela Wynajmującego za pisemnym
pokwitowaniem.
10. Klient ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie, zniszczenie lub utratę
najmowanego Urządzeń i/lub wyposażenia dodatkowego wynikającego z
niewłaściwego używania, przechowywania czy innymi okolicznościami
dotyczącymi Klienta. W razie zaistnienia takiej okoliczności, Klient uiszcza
Wynajmującemu zapłatę za uszkodzenie, zniszczenie lub utratę
najmowanego Urządzenia lub wyposażenia dodatkowego na zasadach
określonych poniżej o ile Wynajmujący nie określi w inny sposób wartości
Urządzenia/ wyposażenia dodatkowego które zostało uszkodzone,
zniszczone lub utracone:
a) kwota stanowiąca równowartość uszkodzonego, zniszczonego lub
utraconego Urządzenia/wyposażenia dodatkowego ustalona w oparciu
o cennik Urządzeń lub wyposażenia dodatkowego o parametrach takich
samych lub zbliżonych do uszkodzonego, zniszczonego lub utraconego
Urządzenia/wyposażenia dodatkowego dostępnego na stronie
www.yazamco.pl w dniu powzięcia przez Wynajmującego informacji o
uszkodzeniu, zniszczeniu, utraceniu Urządzenia/wyposażenia
dodatkowego,
Wynajmujący wystawi fakturę na rzecz Klienta z tego tytułu w miesiącu w
którym stwierdzi uszkodzenie, zniszczenie lub utratę Urządzenia/
wyposażenia dodatkowego.
11. Klient nie ma prawa samodzielnej naprawy czy zmiany Urządzenia we
własnym zakresie. O uszkodzeniu, zniszczeniu, utracie najmowanego
Urządzenia Klient niezwłocznie informuje Wynajmującego,
12. Po zakończeniu Umowy najmu Klient zwraca Urządzenie/ wyposażenie
dodatkowe w stanie niepogorszonym, przy czym uwzględniającym użycie
wynikające z normalnego użytkowania (Klient odpowiada za uszkodzenie,
zniszczenie, utratę Urządzenia/wyposażenia dodatkowego). Wynajmujący
przesyła Klientowi instrukcję zwrotu i list przewozowy lub zwrot Urządzenia/
wyposażenia dodatkowego odbywa się przez przedstawiciela
Wynajmującego za pisemnym pokwitowaniem.
13. W razie gdy Klient nie zwraca najmowanego Urządzenia (wraz z
wyposażeniem) w terminie zgodnym z Regulaminem po zakończeniu
Umowy, Wynajmującemu należy się zapłata za niezwrócone Urządzenie
wraz z wyposażeniem, przy czym Wynajmujący przed naliczeniem
należności wzywa Klienta do zwrotu przedmiotu najmu z zachowaniem 7 dni
kalendarzowych na dokonanie zwrotu przedmiotu Umowy najmu. Należność
z tego tytułu zostanie naliczona na zasadach określonych w ustępie
powyżej.

Usługi

1. Usługi oferowane na stronie Sklepu to przede wszystkim usługi serwisowe,
związane z zapewnieniem wody dla biznesu i domu w związku z korzystaniem
przez Klienta z Produktów (np. serwis dystrybutora wody). W ramach Umowy o
świadczenie Usług zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego
Regulaminu Usługodawca wykonuje Usługi zgodnie z Zamówieniem Klienta.
2. Realizacja Zamówienia oznacza, że Usługodawca wykonuje Usługi zgodnie z
Zamówieniem Klienta i zawartą Umową.
3. Ceny Usług prezentowane są Klientowi na stronie internetowej Sklepu oraz w
trakcie składania Zamówienia. Wszystkie ceny podane na stronach Sklepu są
cenami brutto uwzględniającymi podatki.
4. Ze względu na rodzaj i czas trwania Umowy o świadczenie Usług poszczególne
Usługi prezentowane w Sklepie mogą różnić się swoim zakresem i ilością usług
świadczonych w ramach Umowy.
5. Wszystkie Usługi prezentowane są na stronie Sklepu.
6. W celu rozpoczęcia świadczenia Usług przed upływem 14 dniowego terminu
odstąpienia od Umowy, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usług
przed upływem wspominanego okresu wraz z oświadczeniem, o zapoznaniu się
z informacją o tym, że w takim wypadku w razie odstąpienia od Umowy, w
zakresie Usług wykonanych do dnia odstąpienia Klient ponosi koszty ich wykonania.
7. Jeżeli w opisie Usługi Usługodawca określił inny termin wykonania Usługi, to
Klienta obowiązuje termin wskazany przez Usługodawcę na stronie Sklepu
(przedsprzedaż).
8. Klient składa dyspozycję wykonania Usługi w wybrany przez siebie sposób,
spośród wskazanych poniżej:
a) Telefonicznie, pod numerem telefonu +48 22 702 11 50,
b) W formie wiadomości e-mail kierowanej na adres e-mail: info@yazamco.pl
c) W ramach Konta Klienta w ramach Panelu Klienta
9. W wypadku gdy Usługa wymaga dostosowania miejsca instalacji (np.
wykonanie otworu), Klient akceptuje fakt konieczności dostosowania do
instalacji. W razie rozwiązania Umowy, odstąpienia od Umowy przez Klienta,
Usługodawca nie odpowiada za zmniejszenie wartości dostosowanej
powierzchni i nie jest zobowiązany do przywrócenia stanu poprzedniego.

Niezgodność Urządzenia z Umową

1. Wynajmujący ponosi odpowiedzialność wobec Klienta, jeżeli przedmiot najmu
jest niezgodny z Umową. Szczegóły dotyczące niezgodności Produktu
fizycznego z Umową regulują przepisy Kodeksu cywilnego w odniesieniu do
przedsiębiorców oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w
odniesieniu do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
Dla uniknięcia wątpliwości wskazuje się, że uprawnienia z tytułu niezgodności
Produktu fizycznego z Umową dotyczą klientów Sklepu będących
Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
2. Produkty fizyczne prezentowane w Sklepie mogą być objęte gwarancją
producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania
są wówczas podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i
dołączonej do Produktu fizycznego. Przy czym gwarancja trwałości nie może
przewidywać warunków naprawy albo wymiany mniej korzystnych dla
Konsumenta niż określone w punktach od 4 do 8.
3. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu fizycznego z Umową, Klient
powinien skontaktować się ze Wynajmującym (na adres e-mail podany na
początku Regulaminu lub listownie), określając jednocześnie swoje roszczenie
związane z niezgodnością Produktu fizycznego z Umową.
4. Jeżeli Produkt fizyczny jest niezgodny z Umową̨, Konsument może żądać
jego naprawy lub wymiany.
5. Wynajmujący może dokonać́ wymiany, gdy konsument żąda naprawy lub może
dokonać́ naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do
zgodności Produktu fizycznego z Umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Wynajmującego. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są̨ niemożliwe lub
wymagałyby nadmiernych kosztów, Wynajmujący może odmówić́
doprowadzenia Produktu fizycznego do zgodności z Umową.
6. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się̨ wszelkie okoliczności
sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu fizycznego z
Umową, wartość́ Produktu fizycznego zgodnego z Umową oraz nadmierne
niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu lub
odmowy doprowadzenia Produktu fizycznego do zgodności z Umową.
7. Wynajmujący dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w
której Wynajmujący został poinformowany przez konsumenta o braku
zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
uwzględniając specyfikę̨ towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty
naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych,
przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Wynajmujący.
8. Konsument udostępnia Wynajmującego Produkt fizyczny podlegający naprawie
lub wymianie. Wynajmujący odbierze od Konsumenta Towar na swój koszt.
9. Jeżeli Produkt fizyczny został zamontowany przed ujawnieniem się braku
zgodności Produktu fizycznego z Umową, Usługodawca demontuje Towar oraz
montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
10. Jeżeli Produkt fizyczny jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć́
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a) Wynajmujący odmówił doprowadzenia Produktu fizycznego do zgodności z
Umową zgodnie z punktem 5;
b) Wynajmujący nie doprowadził Produktu fizycznego do zgodności z Umową
zgodnie z punktami 7-9;
c) brak zgodności Produktu fizycznego z Umową występuje nadal, mimo że
Wynajmujący próbował doprowadzić́ Produkt fizyczny do zgodności z
Umową;
d) brak zgodności Produktu fizycznego z Umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy;
e) z oświadczenia Wynajmującego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on Produktu fizycznego do zgodności z Umową w rozsądnym
czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
11. Wynajmujący rozpatrzy reklamację w rozsądnym terminie 14 dni.
12. Jeżeli Klient będący Konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu
niezgodności Produktu fizycznego z Umową, złożył oświadczenie
Wynajmującego a Wynajmujący nie ustosunkował się do tego żądania w
terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za
uzasadnione.
13. W celu przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji w zgłoszeniu reklamacyjnym
rekomenduje się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
daty wystąpienia wady oraz danych kontaktowych składającego reklamację.
Rekomendacje podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie
wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego
opisu reklamacji.
14. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Produktu fizycznego z
Umową, jest obowiązany zapewnić Wynajmującemu dostęp do Urządzenia.
15. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Wynajmującego z tytułu
rękojmi jest wyłączona na podstawie art. 558 § 1 ustawy Kodeks cywilny.
16. Więcej informacji na temat praw kupujących można znaleźć na stronie Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumenta – https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
17. Wynajmujący ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Towaru z Umową,
istniejącą w chwili jego dostarczenia i ujawnioną w ciągu dwóch lat od tej
chwili, chyba, że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez
Wynajmującego, jego poprzednika prawnego lub osoby działające w ich imieniu,
jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który
ujawnił się przed upływem dwóch lat od dostarczenia Towaru, istniał w chwili
jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania
tego nie można pogodzić ze specyfikacją Towaru lub charakterem braku
zgodności z Umową. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak
zgodności Produktu fizycznego z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że
brak zgodności Produktu fizycznego z Umową jest istotny.
18. Uprawnienia z tytułu niezgodności Produktu fizycznego z Umową dotyczą
Klientów Sklepu będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach
konsumenta.
19. Przedsiębiorca na prawach konsumenta akceptuje niniejszy Regulamin, a
następnie korzysta ze swoich uprawnień. Przedsiębiorca na prawach
konsumenta powinien uzupełnić stosowny formularz reklamacji, a w
szczególności dane potwierdzające okoliczności potwierdzające jego status
zgodny z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta lub przekazać te informacje w
inny sposób Wynajmującego.
20. Przedsiębiorca na prawach konsumenta oświadcza w formularzu przesłanym
do Sklepu, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przez
niego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
działalności gospodarczej.

Uprawnienia w razie niezgodności Usługi z Umową

1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta, jeżeli Usługa jest
niezgodna z umową. Szczegóły dotyczące niezgodności Usługi z Umową
regulują przepisy Kodeksu cywilnego w odniesieniu do Przedsiębiorców oraz
Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w odniesieniu do
Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta. Dla uniknięcia
wątpliwości wskazuje się, że uprawnienia z tytułu niezgodności Usługi Umową
dotyczą klientów Sklepu będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na
prawach konsumenta.
2. W przypadku stwierdzenia niezgodności Usługi z Umową Klient powinien
skontaktować się z Usługodawcą (na adres e-mail podany na początku
Regulaminu lub listownie), określając jednocześnie swoje roszczenie związane
z niezgodnością Usługi z Umową.
3. Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Konsument może żądać
doprowadzenia do zgodności z Umową.
4. Usługodawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową, jeżeli
doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe lub wymagałoby poniesienia nadmiernych
kosztów dla Usługodawcy.
5. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się̨ wszelkie okoliczności
sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi z Umową oraz
wartość Usługi zgodnej z Umową.
6. Usługodawca doprowadza Usługę do zgodności z Umową w rozsądnym
terminie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez
Konsumenta o braku zgodności z Umową, bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
Koszty doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
7. Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Konsument może złożyć́ oświadczenie
o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a) doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga
nadmiernych kosztów, zgodnie z punktem 4 i 5;
b) Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z Umową zgodnie z
punktem 6;
c) brak zgodności z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca
próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową;
d) z oświadczenia Usługodawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on Usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
8. Usługodawca rozpatrzy reklamację w rozsądnym terminie 14 dni.
9. Jeżeli Klient będący Konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu
niezgodności Produktu z Umową, wystosował odpowiednie żądania do
Usługodawcy, a Usługodawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie
14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
10. W celu przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji w zgłoszeniu reklamacyjnym
rekomenduje się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
daty wystąpienia niezgodności z umową oraz danych kontaktowych
składającego reklamację. Rekomendacje podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
11. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu
rękojmi jest wyłączona na podstawie z art. 558 § 1 ustawy Kodeks cywilny.
12. Więcej informacji na temat praw kupujących można znaleźć na stronie Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumenta – https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
13. Usługodawca odpowiada za brak zgodności z umową Usługi, który istniał w
chwili jej wykonania i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa
się, że brak zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od
wykonania Usługi istniał w chwili jej dostarczenia.
14. Usługodawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku
zgodności Usługi z Umową, który jest wskazany w punkcie 13, jeżeli ten brak
podstępnie zataił.
15. Uprawnienia z tytułu niezgodności Usługi z Umową dotyczą Klientów Sklepu
będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
16. Przedsiębiorca na prawach konsumenta akceptuje niniejszy Regulamin, a
następnie korzysta ze swoich uprawnień. Przedsiębiorca na prawach
konsumenta powinien uzupełnić stosowny formularz niezgodności Produktu z
umową, a w szczególności dane poświadczające okoliczności potwierdzające
jego status zgodny z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta lub przekazać te
informacje w inny sposób Usługodawcy.
21. Przedsiębiorca na prawach konsumenta oświadcza w formularzu przesłanym
do Usługodawcy, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z
prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej działalności gospodarczej.

Odstąpienie od umowy

1. Jeśli Umowa dotyczy Usługi, a w toku zakupu Konsument lub Przedsiębiorca
na prawach konsumenta wyraził zgodę na wykonanie Usługi przed upływem
terminu odstąpienia od Umowy, traci on prawo do odstąpienia od Umowy w
zakresie Usług wykonanych do dnia odstąpienia zgodnie z żądaniem
Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
2. Jeżeli Umowa dotyczy świadczenia Usług Elektronicznych, a Usługodawca
wykonał w pełni Usługę Elektroniczną za wyraźną zgodą Konsumenta lub
Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia traci prawo do
odstąpienia, wówczas prawo do odstąpienia nie będzie mu przysługiwać.
3. W sytuacji, gdy nie występują okoliczności wskazane powyżej (punkty 1 i 2),
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić
od Umowy dotyczącej najmu Urządzenia, Usługi bez podawania przyczyny w
terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
4. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania
przyczyn, o ile zostały spełnione warunki przewidziane w ust. 1 lub w ust. 2.
5. Jeśli Umowa dotyczy najmu Urządzenia Konsument lub Przedsiębiorca na
prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość
na warunkach wskazanych poniżej, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni
od dnia dostarczenia Produktu fizycznego. Gdy Zamówienie obejmuje
dostarczanie Towarów przez czas określony, czas odstąpienia biegnie od
dnia dostarczenia pierwszego Produktu fizycznego.
6. Odstąpienie od Umowy następuje poprzez poinformowanie
Usługodawcy/Wynajmującego o swojej decyzji poprzez złożenie
oświadczenia. Takie oświadczenie może zostać wysłane pocztą tradycyjną
lub pocztą elektroniczną na dane kontaktowe podane na początku
Regulaminu. Klient może skorzystać ze wzoru formularza, dostępnego
poniżej Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
7. Jeśli Umowa dotyczy świadczenia Usług, Konsument lub Przedsiębiorca na
prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość
na warunkach wskazanych poniżej, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni
od dnia, przy czym jeśli Umowa dotyczy Usług, a w toku zakupu Konsument
lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraził zgodę na wykonanie
Usługi przed upływem terminu odstąpienia od Umowy, traci on prawo do
odstąpienia od Umowy w zakresie Usług wykonanych do dnia odstąpienia
zgodnie z jego żądaniem.
8. W celu zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczające jest, aby
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy
przed upływem wskazanego terminu odstąpienia od umowy.
9. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca/Wynajmujący zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie
otrzymane od niego płatności (z wyjątkiem w przypadku najmowanych
Towarów dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez
Konsumenta sposobu dostawy najmowanego Towaru innego niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie lub wartości Usług wykonanych
zgodnie z żądaniem). Konsument lub Przedsiębiorca na prawach
konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu najmowanego Produktu
fizycznego.
10. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach
konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub
Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie wskazał na inne
rozwiązanie.
11. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie poniesie
żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
12. Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia,
w którym odstąpił od Umowy najmu Produktu fizycznego, zwrócić Towar
Wynajmującemu.
13. Jeżeli Wynajmujący nie zaproponował, że sam odbierze Produkt fizyczny od
Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, Wynajmujący
może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
14. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu
fizycznego (np. dystrybutora wody) będącego wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu fizycznego.
15. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Klientowi w odniesieniu do Umowy:
a) której przedmiotem świadczenia jest Produkt fizyczny dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu,
b) której przedmiotu świadczenia po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
c) której przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub rzecz służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb,
d) której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami,
e) której przedmiotem są produktu ulegającej szybkiemu zepsuciu lub
mające krótki termin przydatności do użycia,
f) w której klient wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca
świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania klient żądał,
lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
klientowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów,
g) świadczenie usług, za które klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, w
przypadku których klient wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby
przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w
pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta.
16. Przedsiębiorca na prawach konsumenta akceptuje niniejszy Regulamin
podczas procesu zakupowego, a następnie korzysta ze swoich uprawnień
wymienionych w niniejszym Regulaminie.
17. Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien uzupełnić stosowny
formularz odstąpienia, a w szczególności dane potwierdzające okoliczności
potwierdzające jego status zgodny z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta
lub przekazać te informacje Wynajmującego w inny sposób.
18. Przedsiębiorca na prawach konsumenta oświadcza w formularzu
przesłanym do Wynajmującego, że zawarta Umowa jest bezpośrednio
związana z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie
posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.
19. W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na
prawach konsumenta przysługuje Wynajmującego prawo odstąpienia od
Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie
od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi
po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Wynajmującego.
20. Wynajmujący ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym
także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części w stosunku do
Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach
konsumenta.
21. Wynajmujący może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
poprzez przesłanie Klientowi niebędącemu Konsumentem lub
Przedsiębiorcą na prawach konsumenta stosownego oświadczenia.
22. Odpowiedzialność Wynajmującego w stosunku do Klienta niebędącego
Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest ograniczona
– zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie
roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej Ceny, przy czym
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
23. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Wynajmującym, a Klientem niebędącym
Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Wynajmującego.

Czas obowiązywania Umowy

1. Umowa, której przedmiotem są najmem Urządzenia, Usługi zawierana jest
na czas wybrany przez Klienta, przy czym może mieć charakter
autoodnawialny.
2. Czas trwania Umowy najmu liczony jest od dnia dostarczenia najmowanego
Urządzenia lub instalacji Urządzenia przez Wynajmującego w wypadku gdy
Wynajmujący instaluje najmowane Urządzenie.
3. Umowa najmu może być zawarta na czas nieokreślony, a termin
wypowiedzenia Umowy, której przedmiotem jest najem Urządzenia wynosi
30 dni o ile Usługodawca nie wskazał w opisie przedmiotu najmu inaczej.
4. Umowa najmu może być zawarta na czas określony, a termin wypowiedzenia
Umowy, której przedmiotem jest najem Urządzenia wynosi 30 dni o ile
Usługodawca nie wskazał w opisie przedmiotu najmu inaczej.
5. Klient może wypowiedzieć Umowę, której przedmiotem Usługi na zasadach
określonych w opisie Usługi, a w razie ich braku na zasadach określonych w
niniejszym Regulaminie.
6. W przypadku rezygnacji (wypowiedzenia) od Umowy innej niż Umowa najmu
z powodów leżących po stronie Klienta, w szczególności poprzez
wypowiedzenie bez wskazania przyczyn wypowiedzenia, Klient uiszcza
część Ceny Umowy wykonanej do dnia rozwiązania Umowy, której
przedmiotem jest Usługa (np. naliczane są koszty comiesięcznej usługi
serwisowej). Wysokość naliczonej przez Usługodawcę płatności będzie
odpowiadać Cenie uwzględniającej wartość wykonanej Umowy i kosztów
poniesionych przez Usługodawcę na poczet wykonania Umowy i
odszkodowanie o ile wypowiedzenie nie następuje z ważnego powodu. Na
żądanie Klienta, Usługodawca uzasadni wysokość naliczonej kwoty.
7. Termin wypowiedzenia Umowy, której jest Usługa wynosi 30 dni o ile
Usługodawca nie wskazał w opisie Usługi inaczej.
8. Jeśli wypowiedzenie następuje bez ważnego powodu, Usługodawca ma
prawo domagać się odszkodowania tytułem szkody spowodowanej
wypowiedzeniem Klienta obok kosztów poniesionych na poczet wykonania
Umowy, wartości świadczenia Usług zgodnie z Umową. Jeśli wypowiedzenie następuje z uwagi na ważny Usługodawca nie nalicza odszkodowania.

Publikowanie Treści, moderacja i ograniczenia publikowania Treści

1. Jeśli w ramach funkcjonowania Sklepu Usługodawca/Wynajmujący stwarza
możliwość pozostawienia Treści przez Użytkownika, to
Usługodawca/Wynajmujący przechowuje ją zgodnie z niniejszym
Regulaminem.
2. Usługodawca/Wynajmujący podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania
w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do Treści nielegalnych, gdy
uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
3. Usługodawca/Wynajmujący w ramach Sklepu może dokonać moderacji
Treści umieszczanych przez Użytkowników z należytą starannością,
obiektywnie i proporcjonalnie oraz z należytym uwzględnieniem praw i
prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron.
4. Usługodawca/Wynajmujący nie używa narzędzi służących do
automatycznego moderowania treści.
5. O moderacji Treści Usługodawca/Wynajmujący informuje Użytkownika, który
daną treść umieścił, o ile Usługodawca/Wynajmujący dysponuje danymi
umożliwiającymi skontaktowanie się z danym Użytkownikiem wraz z
podaniem uzasadnienia.
6. W uzasadnieniu o podjęciu moderacji Treści Usługodawca/Wynajmujący
wskazuje konkretne podstawy do zastosowania użytej sankcji.
7. W przypadku powzięcia informacji o Treści niezgodnej z warunkami
korzystania z usług Sklepu Usługodawca/Wynajmujący może wezwać
Użytkownika do samodzielnego jej zmoderowania.
8. Użytkownik zobowiązany jest do niedostarczania Treści bezprawnych,
nielegalnych, zabronionych przez przepisy prawa (np. naruszających dobra
osobiste osób trzecich), wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym oraz Treści niezgodnych z warunkami korzystania z usług
Sklepu.
9. Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
a) podawania w udostępnionych przez Sklep formularzach
wyłącznie prawdziwych, aktualnych i niezbędnych danych oraz
niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych
osobowych, podanych przez Użytkownika w związku z
zawarciem Umów;
b) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez
Sklep w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu oraz w
sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa,
postanowieniami Regulaminu, a także zgodnie ze zwyczajami
i zasadami współżycia społecznego, także w sposób
niezakłócający funkcjonowania pozostałych Użytkowników
Sklepu;
c) niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu
jakichkolwiek treści zabronionych przez przepisy
obowiązującego prawa, w szczególności naruszających
majątkowe prawa autorskie osób trzecich lub ich dobra
osobiste;
d) nieumieszczania treści o charakterze bezprawnym, takich jak:
rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie niezamówionej informacji
handlowej (spam) lub umieszczanie jakichkolwiek treści
naruszających przepisy prawa;
e) niemodyfikowania w sposób nieuprawniony treści
dostarczanych przez Sklep;
f) niepodejmowania czynności mających na celu wejście w
posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Użytkownika.
10. Usługodawca/Wynajmujący nie ma obowiązku monitorowania Treści,
które Użytkownicy przekazują lub przechowują w ramach Sklepu, ani
aktywnego ustalania faktów lub okoliczności wskazujących na
nielegalną działalność.

Zgłaszanie Treści nielegalnych oraz niezgodnych z warunkami korzystania z usług Sklepu

1. Usługodawca/Wynajmujący stosuje procedury, które umożliwiają dowolnej
osobie zgłoszenie Treści, które dana osoba lub dany pomiot uważają za
nielegalne oraz niezgodne z warunkami korzystania z usług Sklepu.
2. Zgłoszenie może nastąpić drogą elektroniczną na wskazany na początku tego Regulaminu adres e-mail.
3. Zgłoszenie powinno zawierać:
a. lokalizację Treści w Sklepie w postaci bezpośredniego linku do
Treści;
b. przyczyny uznania lub uzasadnionego podejrzenia uznania tej
Treści za nielegalną lub niezgodną z warunkami korzystania z
usług Sklepu;
c. dane kontaktowe osoby zgłaszającej, w tym imię, nazwisko lub
nazwę, adres e-mail, chyba że zgłoszenie dotyczy przestępstwa
związanego z niegodziwym traktowaniem lub wykorzystaniem w
celach seksualnych, pornografią dziecięcą, nagabywania dzieci
do celów seksualnych oraz podżegania, pomocnictwa i
usiłowania w zakresie tych przestępstw;
d. oświadczenie, że osoba zgłaszająca powzięła w dobrej wierze
przekonanie, że zgłaszane Treści są nielegalne lub niezgodne z
warunkami korzystania z usług Sklepu, w szczególności, że
stawiane zarzuty są prawdziwe i kompletne.
4. Usługodawca/Wynajmujący niezwłocznie, nie później niż 7 dni roboczych,
potwierdza osobie zgłaszającej otrzymanie zgłoszenia, jeśli w zgłoszeniu
został wskazany jej adres e-mail.
5. Zgłoszenie jest uznawane przez Usługodawcę/Wynajmującego za
prawdziwe, jeśli Usługodawca/Wynajmujący bez szczegółowej analizy
prawnej stwierdzi nielegalność lub niezgodność Treści.
6. Usługodawca/Wynajmujący informuje niezwłocznie osobę zgłaszającą oraz
inne osoby zainteresowane sprawą, nie później niż 14 dni od otrzymania
zgłoszenia, o powziętej decyzji dotyczącej zgłoszenia, informując o
możliwości odwołania się od decyzji.
7. Przed wydaniem decyzji Usługodawca/Wynajmujący może zwrócić się do
Użytkownika, który umieścił Treści objęte zgłoszeniem, o udzielenie
wyjaśnień do zgłoszenia, jeśli jest to niezbędne do podjęcia decyzji.
8. Usługodawca/Wynajmujący rozpatruje wszystkie zgłoszenia oraz podejmuje
decyzje w odniesieniu do Treści, których dotyczą zgłoszenia, w sposób
terminowy, obiektywny i niearbitralny, oraz z zachowaniem należytej
staranności.
9. Usługodawca/Wynajmujący nie używa narzędzi służących do
automatycznego rozpatrywania zgłoszeń.

Procedura odwoławcza od zgłoszenia Treści nielegalnych lub niezgodnych z warunkami korzystania z usług Sklepu

1. Od decyzji Usługodawcy/Wynajmującego wydanej w sprawie zgłoszenia
funkcjonowania w Sklepie Treści nielegalnej lub niezgodnej z warunkami
korzystania z usług Sklepu przysługuje odwołanie.
2. Odwołanie można złożyć w formie elektronicznej nie później niż 14 dni od
dnia otrzymania decyzji.
3. Odwołanie powinno zawierać w szczególności:
a. precyzyjne wskazania, dlaczego wydana decyzja jest nieprawidłowa;
b. uzasadnienie stanowiska;
c. wskazanie negatywnych skutków wydania decyzji dla osoby
zgłaszającej lub osoby trzeciej.
4. Usługodawca/Wynajmujący rozpatrzy odwołanie nie później niż 14 dni od
jego otrzymania. O wydanej decyzji na skutek odwołania
Usługodawca/Wynajmujący poinformuje osobę zgłaszającą i inne osoby
zainteresowane wynikiem sprawy.
5. Decyzja wydana w sprawie po rozpatrzeniu odwołania ma charakter
ostateczny i nie przysługuje od niej kolejne odwołanie do
Usługodawcy/Wynajmującego.

Sankcje za publikowanie Treści nielegalnej lub niezgodnej z warunkami korzystania z usług Sklepu

1. Usługodawca/Wynajmujący ma możliwość zastosowania sankcji wobec
Użytkownika, który umieścił w ramach Sklepu Treści nielegalne lub Treści
niezgodne z warunkami korzystania z usług Sklepu, również na skutek
wydania decyzji o dokonaniu przez Użytkownika takiego naruszenia na
podstawie rozpatrzonego zgłoszenia.
2. Usługodawca/Wynajmujący ma możliwość:
a. ograniczyć widoczność Treści, w tym dokonać jej usunięcia,
uniemożliwić do niej dostęp lub ją depozycjonować;
b. zawiesić, zakończyć lub w inny sposób ograniczyć płatności
pieniężne dla Użytkownika, który daną Treść w ramach Sklepu umieścił;
c. zawiesić lub zakończyć świadczenie usługi w całości lub w części
dla Użytkownika, który dopuścił się naruszenia;
d. zawiesić lub zamknąć konto Użytkownika, który dopuścił się
naruszenia.
3. W przypadku, gdy Usługodawca/Wynajmujący poweźmie jakiekolwiek
informacje, dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się
lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub
bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim
podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe.

Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów, rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dla konsumentów

1. Usługodawca/Wynajmujący wyraża zgodę na poddanie ewentualnych
sporów wynikłych w związku z zawartymi Umowami na drodze
postępowania polubownego, mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone
przez strony konfliktu.
2. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez
Usługodawcę/Wynajmującego będą rozstrzygane przez sądy powszechne,
a prawem właściwym jest prawo polskie.
3. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego
sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu
do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
a także wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej oraz pod
następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
4. Istnieje również możliwość skorzystania z platformy internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna jest
pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
5. Postanowienia Regulaminu nie udaremniają możliwości powoływania się
przez Klientów na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa regulujące
ochronę praw konsumentów.

Obowiązywanie i zmiany w regulaminie

Usługodawca/Wynajmujący może wprowadzać zmiany w tym Regulaminie z
ważnych przyczyn, tj. z powodu zmiany swoich danych, zmiany przepisów
prawa, wprowadzenia nowych Usług, Produktów, zakresu naszych Usług,
zmian technologicznych w działalności, wydania decyzji, orzeczeń
odpowiednich organów, jeśli wymuszają wprowadzenie zmian. Do umów
zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w
dacie zawarcia umowy.
2. Klienci, którzy posiadają Konto na stronie Sklepu, o każdej zmianie
Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail
przypisany do Konta Klienta.
3. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami
Usługodawca/Wynajmujący może dokonać zmiany Regulaminu w każdym
czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
4. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin
obowiązujący w dacie zawarcia umowy. Zmiana Regulaminu jest skuteczna
w terminie 14 dni od dnia opublikowania.
5. Regulamin podlega prawu polskiemu.
6. Czynności związane z Regulaminem dokonywane przez Klientów
niebędących Konsumentami powinny być dokonywane w formie
dokumentowej. Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą/Wynajmującym a Klientami niebędącymi Konsumentami rozstrzygane będą przez sąd
właściwy dla siedziby lub miejsca zamieszkania
Usługodawcy/Wynajmującego.
7. Usługodawca/Wynajmujący może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług z
Klientem za 30-dniowym okresem wypowiedzenia z ważnych przyczyn,
rozumianych jako zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług
drogą elektroniczną przez Usługodawcę/Wynajmujący wpływająca na
wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy
Klientem a Usługodawcą/Wynajmującym lub zmiana sposobu świadczenia
usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi.
8. Usługodawca/Wynajmujący może wypowiedzieć Klientowi Umowę o
Świadczenie Usług za 14-dniowym okresem wypowiedzenia lub odmówić
mu dalszego prawa do korzystania ze Sklepu z ważnych powodów, w
szczególności w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta niniejszego
Regulaminu, tj. w sytuacjach, gdy Klient naruszana Ogólne Warunki
Korzystania ze Sklepu.

Ochrona danych osobowych

1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Usługodawcę/Wynajmującego
jako administratora danych osobowych.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w
celu założenia Konta, korzystania z określonych Usług Elektronicznych,
zawarcia Umowy.
3. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych są dostępne w
Polityce Prywatności na stronie internetowej Sklepu.

Punkt kontaktowy

1. Usługodawca/Wynajmujący wyznacza Punkt kontaktowy służący do
komunikacji w sprawach Treści, w szczególności dotyczący ich legalności
oraz zgodności z warunkami korzystania z usług Sklepu.
2. Korespondencja w ramach Punktu kontaktowego odbywa się elektronicznie
za pośrednictwem adresu e-mail info@yazamco.pl.
3. O otrzymaniu korespondencji w ramach Punktu kontaktowego
Usługodawca/Wynajmujący informuje nadawcę korespondencji
niezwłocznie nie później niż 14 dni.

Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy

1. W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na
prawach konsumenta przysługuje Usługodawcy prawo odstąpienia od
Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie
od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi
po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
2. Usługodawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym
także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części w stosunku do
Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach
konsumenta.
3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
poprzez przesłanie Klientowi niebędącemu Konsumentem lub
Przedsiębiorcą na prawach konsumenta stosownego oświadczenia.
4. Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Klienta niebędącego
Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest
ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za
wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej Ceny, przy czym
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem niebędącym
Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Usługodawcy.

Postanowienia końcowe

1. Regulamin oraz załączniki do Regulaminu stanowią wzorzec umowny w
rozumieniu art. 384 § 1 Ustawy Kodeks cywilny.
2. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień
zawieranej Umowy o Świadczenie Usług następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta.
3. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi
istotnych postanowień zawieranej Umowy następuje poprzez przesłanie
Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego Zamówienia oraz
przekazaniem aktywnego linku do treści niniejszego Regulaminu w treści
wiadomości e-mail.
4. Dowód dokonania zakupu przez Klienta Sklepu zostanie przekazany za
pośrednictwem wiadomości e-mail.
5. Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie na stronie
internetowej Sklepu.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Wynajmującym a Klientem
niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Usługodawcy/Wynajmującego.
8. Klient, umieszczając jakiekolwiek treści na Koncie lub w innym miejscu
strony internetowej Sklepu, udziela niniejszym Usługodawcy/Wynajmującego
niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci
komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne,
wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie, w
szczególności w Internecie, tych treści, bez ograniczenia terytorialnego.

Wzór formularza odstąpienia

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Możliwość odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na
prawach konsumenta. Udostępniony formularz stanowi wzór. Nieskorzystanie z tego
wzoru nie ma wpływu na możliwość odstąpienia od umowy.
Usługodawca/Wynajmujący: __________
Oświadczam, że odstępuję od Umowy dotyczącej następujących najmowanych
Towarów, Usług
Nazwa Towaru, Usługi: ___________
Cena brutto: ___________
DANE IDENTYFIKUJĄCE:
Imię i nazwisko: ___________
Data zawarcia Umowy: ___________
Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki
został przez Państwa wybrany przy najmie Towaru, nabyciu Usługi na naszej stronie
Sklepu. Jeżeli płatność została dokonana w inny sposób niż przelewem, a chcą
Państwo otrzymać zwrot środków na rachunek bankowy, proszę wskazać poniżej
numer konta bankowego, właściwego do zwrotu pieniędzy:
_________________________________.

_________________________________
podpis oraz data
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z odstąpieniem od umowy:
​​Informuję, że dane osobowe, podane w tym formularzu, będą przetwarzane w celu
obsługi procesu odstąpienia od umowy. Administratorem danych podanych w
formularzu jest EWT WODA sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS 0000358031.
W związku z obsługą procesu odstąpienia od umowy dane mogą być przetwarzane
przez podmioty zewnętrzne, zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak biuro
rachunkowe. Formularz będzie przechowywany przez okres konieczny do realizacji
procesu odstąpienia od umowy oraz zgłoszenia potencjalnych roszczeń wynikających
z realizacji odstąpienia. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, zawartych
w formularzu, przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo do żądania
dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak
również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu odstąpienia od
umowy.