Codzienna praca w biurze może być niezwykle męcząca dla organizmu. Ze względu na jej specyfikę oraz fakt, iż wykonuje się ją głównie w pozycji siedzącej, właściwa organizacja stanowiska powinna stanowić priorytet każdego pracodawcy. Pojęciem absolutnie kluczowym w tym przypadku jest ergonomia, czyli stworzenie pracownikowi takich warunków, które umożliwiają bezpieczne, komfortowe i efektywne wykonywanie powierzonych mu obowiązków. Warto zadbać o nie na stanowisku pracy, ale również w strefie relaksu, wyposażając ją w odpowiednie urządzenia, takie jak np. wysokiej jakości dystrybutor do wody. Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej!
Czym jest ergonomia pracy?
Termin ten, robiący w ostatnich latach zawrotną „karierę”, pochodzi z języka greckiego, stanowiąc połączenie słów ergon (czyn) i nomos (wiedza). W wolnym tłumaczeniu ergonomia w pracy biurowej będzie więc optymalnym dostosowaniem narzędzi, takich jak biurko, fotel, komputer, meble, drukarka oraz pozostałego sprzętu, do indywidualnych potrzeb i preferencji pracownika.
Brak ergonomii w pracy przy komputerze początkowo może być całkowicie nieodczuwalny, jednak wraz z upływem czasu powoduje on coraz bardziej dotkliwy dyskomfort. Przykładem może być np. podrażnienie nadgarstków na skutek nieprawidłowej wysokości klawiatury, ból kręgosłupa czy wada postawy spowodowana niewłaściwym ustawieniem fotela. Jeśli do tego dochodzą również złe nawyki dotyczące codziennego życia, takie jak niewłaściwa dieta, alkohol czy brak aktywności fizycznej, możemy mówić o poważnym zagrożeniu dla zdrowia. Tymczasem, przemyślany układ przestrzeni do pracy pozwala znacznie zniwelować dyskomfort powodowany brakiem właściwej ergonomii. Czasem wystarczy odpowiednio ustawić wysokość krzesła lub zmienić pozycję komputera na biurku, by poprawić komfort pracy.
Ergonomia strefy relaksu
Coraz więcej firm stara się dbać o swoich pracowników, oferując im dodatkowe benefity, takie jak możliwość picia świeżo parzonej kawy z firmowego ekspresu czy dostęp do dystrybutora z wodą. Strefa odpoczynku od pracy pozwala odprężyć się i na chwilę oderwać od biurowych zajęć, co pozytywnie wpływa na efektywność oraz wydajność pracowników. Aby jednak mieć pewność, że personel może odpowiednio się zrelaksować, powinieneś zadbać o właściwą organizację strefy wspólnej. Miękka kanapa stanowi miłą odmianę dla fotela, na którym pracownik spędza długie godziny każdego dnia. Ekspres do kawy pozwoli na szybkie przygotowanie ulubionego napoju, a dystrybutor to gwarancja higienicznego i łatwego dostępu do świeżej wody dla biura. Odpowiednio urządzona przestrzeń wspólna ma szansę stać się efektowną wizytówką Twojej firmy. Aby tak było, powinieneś postawić na nowoczesne rozwiązania, łączące funkcjonalność i ergonomię pracy z atrakcyjnym designem. W tym przypadku doskonale sprawdzi się bezbutlowy dystrybutor do wody, ze względu na swoją wydajność oraz efektowny wygląd.
Woda dla biura – jak wybrać odpowiedni dystrybutor?
Kierując się zasadami ergonomii pracy w biurze, powinieneś dokładnie przemyśleć wybór urządzenia. Nie zawsze najważniejsza będzie cena. Dystrybutory wody dzielą się na klasyczne – butlowe oraz zasilane wodą z sieci wodociągowej. W tym drugim przypadku nie trzeba pamiętać o uzupełnianiu sprzętu w baniaki z płynem, co jest nie tylko wygodniejsze, ale jednocześnie gwarantuje stały dostęp do wody w biurze. Co więcej, nowoczesne dystrybutory bezbutlowe mogą być wyposażone w opcję wody gazowanej.
Podsumowanie
Bardzo ważnym kryterium przy wyborze urządzenia jest wysokość, na jakiej umieszczone zostały wylewki oraz miejsce do podstawienia kubka. Dobierając odpowiedni model, powinieneś uwzględnić to, że pracownicy w firmie mogą być zarówno wysokiego, średniego, jak i niskiego wzrostu. Nie bez znaczenia jest również funkcjonalność urządzenia. Współczesny dystrybutor może przygotować zarówno wodę zimną, jak i gorącą, a nawet gazowaną, co pozwala odpowiadać na różne gusta i preferencje pracowników. Jeżeli szukasz wysokogatunkowych rozwiązań – zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą dystrybutorów wody!